Kamera Kurt.

2008-09-27 @ 11:28:32


Jag fotograferar med en Nikon D40. Det är en enkel systemkamera som dessutom ger väldigt bra bilder, man behöver alltså inte vara expert för att kunna fotografera med en sån här kamera. Objektivet jag fotograferar med är kitobjektivet  18-55mm (det man får med när man köper kameran).

När jag fotograferar använder jag de "vanliga" inställningarna som porträtt, auto, utan blixt, närbild osv. Det finns massor med olika funktioner man kan ställa in men så långt har jag inte kommit ännu.. 

Många har också frågat om bilderna jag tog med tvillingarna. Då använde vi ett stativ för att få kameran att stå i rätt höjd samt att den stod helt stilla. Sedan plockade vi bort stolar så att vi fick en fri enfärgad vägg. Vi satte upp en lampa (som inte syns på bilderna) som vi riktade mot väggen för att få lite extra ljus.  Fast kameran gör såklart huvudjobbet. Det hade säkert blivit bra bilder även om vi inte hade haft lampan där.

Om man funderar på att köpa en systemkamera tycker jag att min kamera är ett bra alternativ. Den är enkel att använda men ger samtidigt väldigt bra bilder (tycker iallafall jag!). På Siba kostar den 3738:- men det finns billigare att få tag i på bla. blocket. 

Om ni vill se lite bilder som jag tog i sommras & som jag tagit på Julia kan ni kika in på min förra blogg; http://alltidlageforkex.devote.se

Kommentarer
Postat av: olivia

de blir inte six chix för cornelia kommer ju inte :(

pössisar

2008-09-27 @ 14:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0