Efter regn kommer solsken.

2008-10-14 @ 17:00:17

Igentligen är det inte så kul att gå till sjukgymnasten varje tisdag klockan elva på vår 2½ timmes långa håltimme. Jag och My hade som tradition i 6:an att åka hem till henne & äta mackaroner på håltimmen.. och det var en väldigt fin (och god!) tradition - jämfört med skollunch. 
Ibland hände det såklart att vi ångrade oss när vi kommit tillbaka till skolan eftersom det är god, eller godare, lunch på fredagar. Då körde vi dubbelt. Mat hemma hos My. Mat i skolan.

Nu på håltimmarna stressar jag bort till buss 515 motOdenplan. Går av i Råsunda, går gatan fram & sneddar sedan över ett litet "torg" med röda stenar, bänkar & en fontän. Sedan går jag vidare längst råsundastadion och stannar strax efter ingång 103 där sjukgymnastens ingång är. 
Som uppvärming ska jag cykla på en träningscykel i 10 minuter, efter det fortsätta jag med en massa olika övningar för mitt lår. Belöningen efter det hela är att jag får ligga på en bänk medans något "klistermärke" ger ifrån sig stötar. Känns som massage.
Det jobbiga i det hela är alltså att jag missar mackarontraditionen, att jag måste stressa för att hinna med bussen, cykla på en tråkigt & ful träningscykel i tio minuter, skynda mig att byta om, stressa till bussen & hoppas på att den inte har hunnit gå så jag, i värsta fall, skulle behöva jogga till skolan. När jag väl kommer till skolan, enormt hungrig, så håller de på att stänga matsalen. Plus att det oftast inte är någon god mat, PLUS att det skulle vara sisådär 10 miljoner gånger godare med mackaroner, smör & ketchup.

Men den här gången sken solen när jag sneddade över torget vid Råsunda, och hela vägen fram till läktaringång 103 var det varmt. Det var inte alls dumt att gå där i solen, tänka på livet, tralla lite på en sång och fundera på allt mellan himmel och jord. Livet var inte så pjåkigt, och det var inte jobbigt att cykla i tio minuter eller köra alla olika övningar.
På vägen tillbaka till skolan träffade jag på en söt tant vid busshållplatsen. Av det lilla vi pratade om var det mest om att bussen brukade vara punktligt, att mina nya svarta fake uggs såg varma och sköna ut, att hon hoppades att hennes vännina satt på bussen och att det kändes som det var en tidig vårdag där vi satt med solen i ansiktet på bänken vid busshållsplatsen.


Ibland är livet riktigt bra.


Kommentarer
Postat av: My

Tjena, ta gärna en titt in i min miljöblogg. Den innehåller allt möjligt, från vilka kläder jag bär till nyheter som rör miljö. Intressant och lärorik blogg, sådana behövs det fler i bloggträsket. Lääääs vettja. ciao

2008-10-14 @ 17:36:01
URL: http://birch.webblogg.se/
Postat av: Barry

Hihi, va synd att du missar makaronerna men tur där med tanten :)

vi syns imorrn!:)

2008-10-14 @ 19:58:06
URL: http://dearbarry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0